top of page

Logopedie in een rusthuis

“Wat doe je daar dan?” is een vraag die mij al meermaals is toegespeeld. Wel, vorige maand gaf ik een binnenhuisopleiding in het rusthuis aan mijn collega’s verpleegkundigen en zorgkundigen over slikstoornissen. Ik zorg dus niet alleen voor de nodige diagnostiek en behandeling van de bewoners, maar zorg ook voor up-to-date, evidence based logopedische informatie voor mijn collega’s.

Vandaag op het programma : anatomie en fysiologie van het slikken, de oorzaken en symptomen van een slikstoornis, de gevolgen voor de personen zelf. Maar vooral hoe moeten zij een slikstoornis tijdig kunnen herkennen en wat ze eraan kunnen doen om de problemen die deze bewoners ervaren te minimaliseren en/of te vermijden.

Daarnaast begin ik donderdag aan de opleiding tot Parkinsonlogopediste te Leuven. De kennis en informatie die ik hier verwerf over deze specifieke doelgroep, zal ik daarna opnieuw doorgeven aan mijn collega’s.



0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page